/TEATTERIN/UUSI/ALKUKIRJASTO/TEATTERIN/UUSI/ALKUKIRJASTO/TEATTERIN/UUSI/ALKUKIRJASTO/TEATTERIN/UUSI/ALKUKIRJASTO/TEATTERIN/UUSI/ALKUKIRJASTO/TEATTERIN/UUSI/ALKUKIRJASTO/TEATTERIN/UUSI/ALKUKIRJASTO/TEATTERIN/UUSI/ALKUKIRJASTO/TEATTERIN/UUSI/ALKUKIRJASTO/TEATTERIN/UUSI/ALKUKIRJASTO/TEATTERIN/UUSI/ALKUKIRJASTO/TEATTERIN/UUSI/ALKUKIRJASTO/TEATTERIN/UUSI/ALKUKIRJASTO/TEATTERIN/UUSI/ALKUKIRJASTO/TEATTERIN/UUSI/ALKUKIRJASTO
Tiedote: Korjaus Minun Palestiinani ja Fail -teosparin arabiankielisiin osioihin
Noora Dadun Minun Palestiinani ja Fail -teospariin on lisätty sivu korjaamaan ensimmäiseen painokseen tullutta painovirhettä.
Taitto-ohjelma käsitteli arabialaiset kirjaimet lukusuunnaltaan väärin, lukukelvottomiksi. Tämä ongelma esiintyy eurosentrisissä taitto-ohjelmissa kun samoissa tiedostoissa on sekä latinalaisia että arabialaisia tai muita oikealta vasemmalle kirjoitettavia kirjaimia yhtä aikaa.
Kustantaja, taittaja ja kirjailija pahoittelevat virheen päätymistä kirjaan ja toivovat ohjelmistojen dekolonisointia myös tältä osin.
Virheet ovat sivuilla 16 ja 38.
Lataa korjattu sivu tästä.
Saatat innostua myös näistä
ARTIKKELI: Balkan on kulttuurijournalismin sokea piste
Teksti: Maria Säkö
Kuvat: The Handke Project, Atdhe Mulla
Dokumentaarinen The Handke Project -teatteriesitys tuo esiin balkanilaisten näkymättömyyden ja eri keskustelujen kohtaamattomuuden Euroopassa. Handke-asiantuntijat lännessä kehottivat hänen kritisoijiaan lukemaan Handkea. Mutta lukivatko balkanilaistaustaiset toimittajat ja taiteilijat häntä liian tarkkaan?
Kahdeksan olennaista
Teksti: Noora Dadu Kuva: Ilkka Saastamoinen.
Minun Palestiinani ja Fail -teoksen kirjoittajan Nooran Dadun seitsemän nostoa hänelle tärkeistä palestiinalaistaustaisista taiteilijoista ja kirjoittajista.
ESIPUHE: Radical Beings. Five New Plays from “the Wild East of Europe”
Text: Cristina Modreanu
Photo: Elise Wilk, A Bordeniau
”In Eastern Europe theatre is always deeply affected by the political field. Acting in opposition to that, some artists are still trying to avoid political subjects, offering instead to the audience elaborate performative means of escaping reality.”