Marie Kajava in the margin, i wrote some shit about my soft skin

24,00

in the margin, i wrote some shit about my soft skin -näytelmä pohjaa näytelmäkirjailija Marie Kajavan parinkymmenen vuoden aikaisiin muistiinpanoihin, työpäiväkirjoihin, hatariin merkintöihin marginaaleissa, kohtauksiin jotka eivät ole päätyneet esityksiin, post it -lappuihin ja unohtuneeseen roskaan. Kaikesta tuosta syntyi monologinäytelmä, joka perustuu tähän dokumentaariseen materiaaliin sellaisena kuin se on: virheellisenä, rihmastollisena, kauniina, arvaamattomana.

Nykyaika pakottaa myös näytelmäkirjailijan huohottamaan ja keksimään koko ajan uutta sen sijaan, että pysähtyisi ja katsoisi siihen, mitä on jo olemassa. in the margin, i wrote some shit about my soft skin -näytelmän lähtökohta on pysähtymisessä ja kierrättämisen eleessä.

Monologi vie lukijan tai katsojan sinne, missä Kajava on kulkenut eli läntisen Afrikan sivukujille, Punavuoreen, Kalkuttaan, periferioihin, klimppejä ja limaa tursuaviin roskopönttöihin, hiekkaisille teille. Vie ja kysyy, mitä tässä elämässä kulkee ruumiidemme ja talojemme läpi. Ja mitä (meistä) jää jäljelle?

***

Marie Kajava on näytelmäkirjailija ja dramaturgi, joka asuu Helsingissä ja läntisessä Afrikassa. Hän on kirjoittanut näytelmiä, harjoitusprosessin myötä muototutuvia esityskäsikirjoituksia ja monenlaista tekstiä esityksiin. Viimeisimmät näytelmät ovat Undress me, then (2023), in the margin, i wrote some shit about my soft skin (2022), Pussycat (2020) ja Nälänhätä (2016). Näytelmien kirjoittamisen lisäksi Kajava työskentelee esitys- ja tekstidramaturgina teatteri- ja tanssiteoksissa sekä dokumenttielokuvissa. Kajava on tehnyt pitkään töitä kirjoittajana ihmisoikeus-, kehitys- ja pakolaisaiheiden parissa.

Pehmeäkantinen
Liimasidottu
148 mm x 210 mm
Kustantaja: Teatterin Uusi Alkukirjasto ry.
ISBN: 978-952-7514-03-0

73 varastossa

Teatterin Uusi Alkukirjasto – TUA
tuo teatteritekstit kirjahyllyihin ja lukemisen ytimeen.

TUA julkaisee esitystekstejä, uusia muotoja hakevia näytelmiä, koreografianotaatioita sekä teatteriesseistiikkaa ja muuta ajattelua näyttämöiltä, Suomesta ja maailmalta.

in the margin, i wrote some shit about my soft skin muodostaa alkukirjaston neljännen peruskiven.

////

Tuotearvioita ei vielä ole.

Lisää arvio

Kirjoita ensimmäinen arvio tuotteelle “Marie Kajava in the margin, i wrote some shit about my soft skin”

Osastot: , Avainsana tuotteelle
Updating…